İŞ DETAY

Türk Telekom "Birleşme" Kampanyası

Amaç:
Türkiye’nin en büyük marka entegrasyonu projesine ve yeni markamızın relansman iletişimini, kreatif konsepte uygun yaratıcı medya çözümleri ile gerçekleştirmek.

 

Ne Yapıldı:

26 Ocak akşama saat 21:00’da tüm kanallarda ROAD BLOCK uygulaması ile yayına girildi. TV ile aynı anda dijitalde de yüksek erişimle iletişime başlandı. 27 Ocak sabahına gelindiğinde ise yine tüm gazetelerde sürmanşet + arka kapak uygulaması ile hem bayide hem de gazetelerde maksimum görünürlük sağlandı. 28 Ocak tarihinde sinemalarda ve 29 Ocak tarihinde radyolarda da sabah saatleri itibari ile spotlarımız dönmeye başladı.

Diğer taraftan TV’de başlayan iletişimle birlikte açıkhavada da bir büyük bir çalışma yapıldı. Sabaha kadar 62.324 m2 ünite Türk Telekom’un yeni markasıyla kaplandı. Sonuç itibari ile 24 saat içinde tüm Türkiye yeni markamız Türk Telekom ile tanışmış oldu.

 

Özel çözümler:
İletişim sürecinde konvansiyonel medya kullanımlarımızı, birleşme stratejimize özel çözümlerle güçlendirdik:

  • Açıkhava da trafiği en yoğun olan bölgelerden Kadıköy’e yerleştirdiğimiz, dev fiberle hashtag’i uygulamamızla, tüketicilerimizin markamıza dokunmasını sağladık.
  • Ayrıca özel bir teknoloji kullanarak dev hashtag’in önünde, giga selfie çektirerek, bu selfie’yi telefonlarına yükledik. Bu keyifli anılar ile  sosyal medyada paylaşım imkanı yaratıldı.
  • Aynı zamanda dev hashtag’in önünde atılan tweet’ler dijital platformda dinamik masthead’e taşınarak paylaşım yapıldı.
  • Türk Telekom’un birleşmesi, Akşam ve Güneş gazetelerini birleştirdi. 2 farklı gazete tek bir poşet içinde tek gazete fiyatına tüketici ile buluştu. Elbette Türk Telekom’a ilk sayfalarındaki özel uygulamalarla…
  • Radyolarda DJ’ler Türk Telekom için bir araya geldi. Farklı saatlerde farklı programlarda  yayın yapan DJ’leri tek bir programda birleştirdik. Yayın öncesi bu birleşmeye ait tanıtımları duyurduk. DJ’lerin kendi ve radyo hesaplarından tweet’ler attırarak radyoyu sosyal medya ile entegre ettik.
  • Türkiye'nin dört bir köşesinden insanların, birbirleriyle çok daha hızlı ve kolay iletişim kurabileceğinin etkili bir şekilde geniş kitlelere duyurmak için, kullanıcıların lansman sloganı olan #heryerdefiberle hashtag'i ile attıkları tweet'leri; ana akım sitelerin masthead alanlarına çıkardık. Özel bir yazılım sayesinde bu hashtag’le atılan tüm tweet'ler; gerçek zamanlı olarak, satın aldığımız sitelerin masthead alanlarında tüm ziyaretçilere gösterildi.
  • Tv lansmanı ile eş zamanlı olarak, Türkiye’nin en popüler fenomenlerini bir araya getirip canlı yayın gerçekleştirdik. TV ROAD BLOCK ile aynı anda, fenomenler konuşma gündemlerini Türk Telekom markalarının birleşmesine getirip, sağladığı avantajları ve hizmetleri anlattılar. 

 

Sonuç: 

  • Türkiye’nin en büyük marka birleşmesi vurgulu özel projeler ile de vurgulandı ve dikkat çekildi.
  • Fiberlemek kelimesi Türk Telekom markası ile özdeşleşti.
  • Tüketiciye fiber gücü ve hızının önemi anlatıldı.
  • Türk Telekom markası ile tüketici arasında samimi ve içten bağlar kuruldu.
  • Radyo mecrasında tüketicinin beklemediği bir yenilikle mesajımızı ilettik ve 3.107.000 kişiye erişim sağladık.
  • Gazete projesinde, uygulamanın yapıldığı gün yaklaşık 650.000 kişiye ulaşılmış bilinirlik oranında 4 puanlık bir etkisi olmuştur.
  • Twitter kullanıcıları, mesajlarını sevdiklerine kolay ve hızlı bir şekilde iletirken; masthead reklam alanında Türk Telekom'un marka yüzü oldular. 1.256 Tweet atılırken,  10.120.791 organik görüntülenme sağlandı.

Türk Telekom markaları birleşme kampanyası from Skala Medya on Vimeo.