HABER DETAY

Google Chrome reklam filtresi neyi değiştirecek?

Facebook ile birlikte dünya çapındaki dijital reklam gelirlerinin büyük kısmını alan Google, geçtiğimiz günlerde ilginç sayılabilecek bir hamleyle kendi internet tarayıcısı olan Chrome’a bir reklam filtresi entegre etmeyi planladığını duyurdu. Şirket, bu reklam filtresiyle “Coalition for Better Ads” (Daha İyi Reklamlar Koalisyonu) tarafından çok kullanışsız olarak kabul edilen reklam formatlarının gösterilmesini engelleyecek.

Teknoloji devinin reklam filtresini 2018 yılında kullanıma sunacağı belirtiliyor. Google, ekranı büyük ölçüde kaplayan ve pop-up gibi kullanıcıları rahatsız eden reklam formatlarını engellemeye çalışırken birçok internet sitesi de bu reklam formatlarını kullanıyor. Bununla birlikte, bu reklam formatları, yüksek görünürlüğe sahip oldukları için birçok pazarlamacının taleplerini de karşılıyorlar. Google’ın reklam filtresi uygulamasına ise bir kesim olumlu yaklaşırken başka bir kesim ise bu uygulamadan endişe duyduğunu belirtiyor. Şirket, önümüzdeki yıl bu uygulamayı yürürlüğe koyduğunda işlerin daha iyiye mi, yoksa daha kötüye mi gideceğini hep birlikte göreceğiz.

Kaynak: Pazarlamasyon